Часті питання

Що таке комплаєнс?

Комплаєнс – це система заходів управління та контролю в компанії, спрямована на попередження та подолання ризиків недотримання вимог законодавства, правил та рекомендацій (зокрема, органів контролю), а також етичних стандартівЗавдяки впровадженню комплаєнс системи, бізнес отримує хорошу репутацію на ринку та довіру клієнтів і партнерів.

Як стати учасником UNIC?

По-перше, необхідно заповнити опитувальник. Для вашої зручності підготовлено онлайн-версії опитувальників українською або англійською мовами. У разі корпоративних обмежень щодо використання онлайн-форм ви можете скористатися версією опитувальника у форматі Word або PDF за посиланням.

По-друге, усіх потенційних учасників Мережі перевірятиме зовнішній експерт по відкритих джерелах за 2-річний період. Зразок звіту знаходиться за посиланням. Якщо буде виявлено ризик, ми повідомимо вас та узгодимо подальші дії.

Скільки часу займає заповнення опитувальника?

Заповнення опитувальника займає 20-30 хвилин. Зверніть увагу, що відповідь на окремі питання може вимагати проходження внутрішніх процедур, про що варто подбати завчасно.

Чи будуть відповіді компанії в опитувальнику публічними?

Ні, доступ до інформації має лише Секретаріат Мережі та в окремих випадках комітети Мережі. 

Які зобов’язання учасників Мережі?

Учасники Мережі зобов’язуються покращити рівень доброчесності у своїх компаніях або зробити кроки до її впровадження. Рік потому після заповнення опитувальника, компанія має поділитися з Мережею досягненнями та засвідчити результат. Якщо компанія протягом двох років не впровадила жодних змін, її буде виключено з Мережі.

Чи треба платити за членство?

Так, членство в Мережі платне. Заповнюючи опитувальник, компанія вказує кількість співробітників та річний дохід. За цими критеріями буде визначатися розмір членського внеску. На сьогодні існує шість категорій внеску, вони варіюються від 300 до 3000 євро. Членські внески не мають нарахувань ПДВ. 

Чи може приєднатися фізична особа-підприємець?

Так, фізична особа-підприємець може стати учасником Мережі.

Чи може державна компанія стати учасником Мережі?

 

Так, але така опція надається не усім - першочергова перевага надається компаніям, які проходять процес корпоратизації та мають незалежну наглядову раду. Для того, щоб претендувати на членство, така компанія має виконати партнерський план удосконалення комплаєнсу, пройти незалежну оцінку системи та тільки після цього подаватись на процедуру приєднання до  Мережі. 

Чи буде прогрес компанії в частині впровадження комплаєнс публічним?

Ні. При підписанні меморандуму кожна компанія зобов’язується вдосконалювати і підтримувати рівень доброчесності та культуру комплаєнсу на високому рівні. Інформація, наведена в опитувальнику, та оцінка рівня комплаєнсу та доброчесності кожної компанії залишаються між учасником Мережі та органами управління Мережі для подальшого поліпшення відповідно до прийнятих учасником Мережі зобов’язань.

Чи можуть мене виключити з Мережі?

Так, компанію, яка не дотримується умов меморандуму, буде виключено з Мережі.

Наводимо кілька причин:

  • компанія зобов’язалася покращити рівень комплаєнсу, але за результатами щорічної верифікації показує нульовий прогрес;
  • компанія взяла на себе зобов’язання вибудувати систему комплаєнсу, але фактично не спромоглася впровадити навіть базові умови;
  • компанія зобов’язалася вести бізнес доброчесно і етично, натомість щодо неї постійно виникають обґрунтовані репутаційні підозри.
Якщо у компанії наразі є не всі процедури, передбачені опитувальником, чи може вона приєднатися до Мережі?

Так, адже одна з ключових цілей Мережі — надати компаніям базові інструменти і процедури для впровадження політик та систем комплаєнсу у разі їх відсутності.

Якщо компанія не є учасником Мережі, чи може вона відвідувати освітні заходи UNIC?

Мережа організовує освітні заходи відкритого та закритого типу. Всі компанії запрошуються до участі у відкритих освітніх заходах, однак деякі заходи проводяться лише для учасників Мережі.

Якщо компанія в минулому мала недоліки у веденні бізнесу, але наразі прагне поліпшити культуру доброчесності, чи може вона стати учасником UNIC?

Так, якщо компанія впроваджуватиме в своїй щоденній роботі базові стандарти комплаєнсу, розвиватиметься з метою підвищення рівня її доброчесності.

Чи доцільно приєднуватися до UNIC компаніям, що працюють в регіонах?

Ініціатива є всеукраїнською та націлена об’єднати доброчесний бізнес в Україні незалежно від розмірів та регіону. Просвітницькі заходи проводитимуться і в регіонах.

Використання логотипу UNIC

Логотип UNIC можуть використовувати у своїх маркетингових цілях лише сертифіковані компанії-учасниці Мережі. Компанії-учасники Мережі, що не пройшли Сертифікацію, мають право розміщувати Сертифікат про приєднання до Мережі на своєму сайті.

Що таке UNIC Academy?

Академія Ділової Доброчесності - це освітній проект UNIC, який був створений у 2021 році з метою навчання та об'єднання фахівців у сфері комплаєнсу задля посилення культури доброчесності в Україні.

Які питання UNIC покриває по GR напрямку?

Здебільшого напрацювання рекомендацій та пропозицій державі у Мережі здійснюється через роботу експертних груп. Наразі у Мережі для цього функціонують такі експертні групи: податкова, фармацевтична, агро-продовольча, банківська та загальна. Також Мережа працює над належною реалізацією заходів Антикорупційної стратегії, які стосуються питань забезпечення доброчесності у приватному секторі економіки та запобігання корупції у сфері охорони здоров’я.